Po čtyřech letech jsem se vrátil krátce na Maltu. Hned na letišti jsem marně čekal na autobus X4, který nepřijel a nakonec jsem musel jet Uberem. Oproti 2018 se doprava výrazně zhoršila co se týče spolehlivosti. Jízdní řády jsou zaneseny v Google mapách a časy odpovídají také časům na stojanu. Ale všude doporučují si stáhnout aplikaci Tallinja, kde jsou odjezdy dle GPS v autobuse. Tedy by měly být reálné. Kromě busů, které vyjížděly z první stanice jsem nezažil, že by jel nějaký dle jízdního řádu. Ale i aplikace několikrát zradila, například bus se dle času příjezdu přibližoval, ale najednou zmizel a žádný neprojel. Nebo aplikace ukazovala příjezd za 3 minuty a bus náhle vysokou rychlostí projel. Všechny zastávky jsou na znamení a pokud opravdu intenzivně nemáváte, tak vás rádi přehlédnou aby dohnali zpoždění. Asi nejhorší zkušenost byla při cestě na letiště, stáli jsme na zastávce s kočárkem, malou dcerou a dvěma taškami, bus se blížil, máváme, bus se zdá, že brzdí, náhle si to řidič rozmyslel, zrychlil a jel pryč. Dcera to obrečela jak byla v šoku. Znamenalo to další půlhodinu čekání na přímém slunci ve vedru. A co mě dostalo na závěr bylo, že bus X4, který měl jet na letiště, zastavil na rušné silnici asi 300 metrů od letiště a řidič zahlásil letiště, vystupovat kdo chce. Že tam nezajíždí. Přitom dle aplikace, google map i jízdního řádu měl jet přímo tam. To vysvětluje proč jsme se X4 nedočkali první den. Okolí letiště je rozkopané, staví se tam obrovská křižovatka. No, staví, nikoho jsem tam nikdy neviděl. Jinak doporučuji koupit si Tallinja card na 12 jízd za 15 €. Jedna cesta tak vyjde místo 2€ na 1,25€. Přestupní a 2 hodiny platnost zůstává. Pozor na busy TD, ty stojí dvakrát tolik (z karty se odečtou dvě jízdy).
(před 2 lety)
Země