Můžete si stěžovat ještě své bance a požádat o chargeback. Mě se stalo něco podobného a peníze mám zpět. Trvalo to sice dlouho, ale rozhodně kratší dobu než 9 měsíců 🙂 Připravte si kopie emailů, že jste se je snažila několikrát kontaktovat. Banka žádost předá karetní společnosti a ta má asi 2 měsíce na posouzení žádosti a vyřízení. A příště doporučuji kupovat letenky napřímo a ne přes prostředníky, kteří jsou pochybní. Což se týká přesně GoToGate. Na první pohled levná letenka je vykoupená různými omezeními.
Stalo se mi něco podobného s Aegean Airlines. Pokud jste platila kartou (jakože asi ano), obraťte se na svou banku a žádejte chargeback, tedy vrácení peněz za nedodanou službu. Bance budete muset doložit, že jste se snažila společnost několikrát kontaktovat (tedy udělejte printscreen emailů, případně klidně i telefonu, pokud jste volala). Banka vše předá karetní společnosti, která má na vyřízení celkem dlouhou dobu. U mně to trvalo tuším 40 dní. Peníze jsem však za necelé 2 měsíce měl zpět. A příště nedoporučuji kupovat letenky přes prostředníka, ale přímo na webu společnosti. Pokud to jinak nejde, tak si prostředníka před tím proklepněte.
Jasně že je to vlakem delší, ale cesta je určitě zajímavá a trochu dobrodružná. Navíc cenově to zase tak dramatický rozdíl být nemusí, když se využije dělení jízdenek a koupí dostatečně v předstihu. Místo Burgasu je vlakem asi lepší Varna, kam je spojení o trochu lepší. Praha-Budapešť 20 € (Včasná jízdenka) -> Budapešť-Bukurešť 39 € (SparNight v lehátku, v sedačce to bude ještě levnější) -> Bukurešť-Ruse 10 € (rumunsko-bulharská hranice) -> Ruse-Varna 7 €. Celkem tedy 76 € ovšem s tím, že v Bukurešti bude potřeba asi přespat.
@Ovča ~ Mezi jednotlivými třídami jsou celkem velké cenové rozdíly, ale vzhledem k propadu rublu je pro Čechy v poslední době cena hodně výhodná. Např. z Jekatěrinburgu do Irkutsku vyjde jízdenka s odjezdem za měsíc ve 3. třídě (otevřený vůz s lehátky) na zhruba 1300 Kč a v 1. třídě (2-lůžkové kupé) na 8500 Kč. Komu tedy nevadí cestování ve 3. třídě, za jízdu z Moskvy do Vladivostoku (se zastávkami v Jekatěrinburgu, Irkutsku a Ulan Ude) může zaplatit zhruba od 3700 Kč (při nákupu měsíc před odjezdem). U některých vlaků se však mění ceny dynamicky podle poptávky. Kdyby vás zajímalo k tématu víc, tady jsem dal dohromady detailní informace o cestování po Transsibiřské magistrále.
Bombaj a pláže k sobě moc nepasují. Pokud chcete spojit koupání a nějaké výlety, tak dává větší smysl Kérala. Za mě je celkem slušný koupání třeba ve Varkale. V závislosti na čase ovšem můžete snadno spojit všechno. Bombaj, Goa i Kéralu. Zkuste vyrazit po Indii vlakem. Za mě nejlepší způsob cestování v téhle zemi 👍. Jedete přes noc, šetříte čas i peníze. Z Bombaje do Madgaonu dojedete zhruba za 11 hod. přes noc a z Madgaonu do Kočínu/Ernakulam za 14-15 hod.
@Cestolino_papoušek ~ Za mě vedle motorek nejlepší vlak. Je mnohem pohodlnější než autobusy, jízdenky pohodlně pořídíte online a ceny bývají přijatelné. Pokud máte méně času, tak jsou vlaky výhodné i proto, že se v noci vyspíte v lůžkovém kupé a ráno jste na místě. Tady jsem dal dohromady důležité informace pro cestování vlakem po Vietnamu Vlaky v Kambodži jezdí z Phnom Penhu do Sihanoukville a nově z Phnom Penhu na thajskou hranici. Autobusy bývají sice častokrát rychlejší, ale vlaky jsou prostě jiný zážitek. Doporučuju vyzkoušet.
Ve Vietnamu jsem žil a cestoval asi půl roku. Na delší vzdálenosti jsem bral letadlo nebo vlak. Letenky se někdy dají sehnat dokonce levněji než jízdenky na vlak. Ve vlaku bývá jídelní vůz, ale i roznos jídla a nápojů, pohodlné postele, toalety (pokud člověk vezme nejvyšší třídu Soft Sleeper). Tady jsem sepsal informace o cestování vlakem po Vietnamu. Autobusy mi nepřišly dvakrát pohodlný - málo místa, chybí WC, atd. Autobusáci taky jezdí jako magoři a čas od času jsem potkával dost blbě vypadající srážky. To platí pro silniční dopravu obecně. Motorka dobrá na kratší přejezdy, ale chce to být ready na místní styl řízení (není pro každého).