Co napsat abych neopakoval informace kterých je všude spousta ? Přitom se ptáš velmi obecně.
Servis a služby - při prodeji: Pokud kupuju přímo, tak je to rychlé, neobtěžují nutností skenování podepsané smlouvy, jsem schopen zájezd kompletně koupit během 15 minut. Placení kartou je normální, dokonce i cestovka která to neměla na svém eshopu mi platbu kartou dokázala zařídit. V případě odletu během několika málo dní lze domluvit i placení delegátovi na letišti před odletem. Materiály přijdou buď emailem, nebo poštou, někdy je zase možné vyzvednutí osobně na letišti. Německé cestovky většinou mají v ceně dopravu vlakem z libovolného německého nádraží.
Pokud kupuješ přes českého prostředníka, tak je to časově i organizačně náročnější, podle našich zákonů nestačí zaplacení jako závazná objednávka - musí se podepsat, dnes už většinou stačí naskenovat a poslat emailem.
Naproti tomu naši prostředníci občas přinesou přidanou hodnotu v podobě parkování na letišti nebo bezplatné dopravy na letiště.
Nesetkal jsem se s tím, že by německá cestovka vnucovala cestovní pojištění nebo předražené vízum.
V hotelu mám pocit, že jsem považován za lepšího hosta než pokud jedu s českou cestovkou.
Fakultativní zájezdy ? Bývá to velmi podobné jako u našich, většinou je stejně nakupují u místních operátorů - ale jsou i výjimky. V mnoha případech je stejně lepší jet po vlastní ose (Turecko), nebo použít české nezávislé cestovky v místě (Egypt), nebo i místních prodejců kteří jsou ochotnější ke smlouvání.
(před 6 lety)
Cestovní kanceláře