Jak se chová ČEDOK ke svým zákazníkům
Vloženo: 13. února 2024
Poslední příspěvek: 10. srpna 2024
čerstvý příchozí /
anonym
čerstvý příchozí /
před 11 měsíci
anonym
21.9.2023 jsme v cestovní kanceláři (dále jen CK) ČEDOK, pobočka Ostrava-Avion dostali nabídku na pobytový zájezd, dle našich požadavků. S podmínkami a podrobnostmi jsme souhlasili a proto došlo k objednání zájezdu. Již při objednávání nám bylo pracovníkem CK ČEDOK sděleno, že samotný zájezd bude realizován jejich subdodavatelskou CK ITAKA, ale vše budeme vyřizovat, sjednávat a platit v ČEDOKu. Proti tomu jsme neměli připomínek.
Zájezd byl nabídnut a objednán s odletem z Katowic večer 28.3.2024 při dodržení našeho požadavku na standardní váhy zavazadel 2 x 8kg+23kg na cestu tam i zpět. Návrat byl sjednán opět do Katowic 12.4.2024 se stejným váhovým limitem - vše bylo v pobočce ujednáno sepsáno a zaplacením zálohy z naší strany a to kartou a převedením prostředků z našeho účtu na účet ČEDOKu byl dle našeho mínění smluvní vztah uzavřen.
V současnosti (13.2.2024) již nastala několikerá změna ze strany CK a stav je následující:
odlet z Katowic 28.3.2024 zůstal zachován dle našich požadavků, ale váhový limit nám byl změněn na systém 2 x 5kg+20kg. Návrat byl změněn na 11.4.2024 s váhovými limity opět 2 x 5kg+20kg. S tímto, od doby kdy nám byla tato změna oznámena, nesouhlasíme, kdy hlavní důvod spočívá ve váhovém limitu. Pobytový zájezd jsme vybírali s tím, že se budeme potápět a natáčet a díky váze vybavení potřebného pro tuto činnost nejsme schopni stáhnout váhy zavazadel na systém 2 x 5kg+20kg. Zkrácení pobytu o den je nemilé, ale dá se s tím žít.
Navrhli jsme způsob řešení problému, ale z CK nám přišla odpověď, že jediná možnost, která je je ta, že si doplatíme rozdíl váhových limitů. Pokud by ale tato skutečnost byla známá již při objednávání, nikdy by k objednávce nedošlo, protože zájezd se tím pádem prodražuje nad limit, který jsme ochotni a schopni akceptovat.
Domníváme se, že došlo ze strany CK k porušení smluvních dohod a tím pádem chceme spolupráci ukončit, zájezd zrušit a to v souladu s Všeobecnými podmínkami CK ČEDOK - bez stornopoplatků. Ta nám ovšem písemně několikrát sdělila, že zájezd pouze zprostředkovala a ať se obrátíme na CK ITAKA - s tím taktéž nemůžeme souhlasit.
Celá kauza byla předána k mimosoudnímu vypořádání prostřednictvím ČOI, která vše předala polské partnerské organizaci. ITAKA nás stále kontaktuje s požadavky, které máme vyřídit v ČEDOKu. Domníváme se, že se ČEDOK záměrně a účelově označil za zprostředkovatele zájezdu a tím se vymanil z kategorie Cestovní kancelář a dostal se do kategorie Cestovní agentura, čímž nemusí spoustu podmínek dodržovat
Požadované řešení
Řešení jsme navrhovali 3.
A to, vrátit váhové limity na původní standard uvedený v objednávce a to bez naší finanční spoluúčasti.
Anebo snížení ceny zájezdu, aby jsme si váhový limit mohli u odbavení doplatit.
Anebo zrušení celého zájezdu společně s navrácením celé zálohy bez stornopoplatků
Zájezd byl nabídnut a objednán s odletem z Katowic večer 28.3.2024 při dodržení našeho požadavku na standardní váhy zavazadel 2 x 8kg+23kg na cestu tam i zpět. Návrat byl sjednán opět do Katowic 12.4.2024 se stejným váhovým limitem - vše bylo v pobočce ujednáno sepsáno a zaplacením zálohy z naší strany a to kartou a převedením prostředků z našeho účtu na účet ČEDOKu byl dle našeho mínění smluvní vztah uzavřen.
V současnosti (13.2.2024) již nastala několikerá změna ze strany CK a stav je následující:
odlet z Katowic 28.3.2024 zůstal zachován dle našich požadavků, ale váhový limit nám byl změněn na systém 2 x 5kg+20kg. Návrat byl změněn na 11.4.2024 s váhovými limity opět 2 x 5kg+20kg. S tímto, od doby kdy nám byla tato změna oznámena, nesouhlasíme, kdy hlavní důvod spočívá ve váhovém limitu. Pobytový zájezd jsme vybírali s tím, že se budeme potápět a natáčet a díky váze vybavení potřebného pro tuto činnost nejsme schopni stáhnout váhy zavazadel na systém 2 x 5kg+20kg. Zkrácení pobytu o den je nemilé, ale dá se s tím žít.
Navrhli jsme způsob řešení problému, ale z CK nám přišla odpověď, že jediná možnost, která je je ta, že si doplatíme rozdíl váhových limitů. Pokud by ale tato skutečnost byla známá již při objednávání, nikdy by k objednávce nedošlo, protože zájezd se tím pádem prodražuje nad limit, který jsme ochotni a schopni akceptovat.
Domníváme se, že došlo ze strany CK k porušení smluvních dohod a tím pádem chceme spolupráci ukončit, zájezd zrušit a to v souladu s Všeobecnými podmínkami CK ČEDOK - bez stornopoplatků. Ta nám ovšem písemně několikrát sdělila, že zájezd pouze zprostředkovala a ať se obrátíme na CK ITAKA - s tím taktéž nemůžeme souhlasit.
Celá kauza byla předána k mimosoudnímu vypořádání prostřednictvím ČOI, která vše předala polské partnerské organizaci. ITAKA nás stále kontaktuje s požadavky, které máme vyřídit v ČEDOKu. Domníváme se, že se ČEDOK záměrně a účelově označil za zprostředkovatele zájezdu a tím se vymanil z kategorie Cestovní kancelář a dostal se do kategorie Cestovní agentura, čímž nemusí spoustu podmínek dodržovat
Požadované řešení
Řešení jsme navrhovali 3.
A to, vrátit váhové limity na původní standard uvedený v objednávce a to bez naší finanční spoluúčasti.
Anebo snížení ceny zájezdu, aby jsme si váhový limit mohli u odbavení doplatit.
Anebo zrušení celého zájezdu společně s navrácením celé zálohy bez stornopoplatků
legenda /
DanaDianaNoymi
legenda /
před 10 měsíci
DanaDianaNoymi
před 10 měsíci
Já jsem byla s Čedokem na Madagaskaru a nemohu si vůbec stěžovat na ně
čerstvý příchozí /
anonym
čerstvý příchozí /
před 6 měsíci
anonym
před 6 měsíci
U Čedoku jsem si letos koupil zájezd na Maltu. Dne 10.6. jsem odletěl z letiště v Katovicích. Tam nás měl očekávat řidič, který nás měl odvézt na hotel. Přestože jsem od něj odbdržel sms, že přijede, na letišti nebyl, neozval se mi a nezvedal mi telefon, když jsem se s ním po hodině čekání pokoušel spojit. Následně jsem opakovaně kontaktoval linku Čedoku. Paní Kafová (virtuální delegátka Čedoku) mi poté oznámila, že řidič na mě čekal, ale už odjel a nebude se kvůli mně vracet a že se mám do hotelu dopravit taxíkem. Neakceptovala mou připomínku, že kdyby řidič na letišti byl, určitě bych ho našel, protože jsem opakovaně procházel příletovou halu i venkovní prostory. Asi se domnívala, že jsem ho nechal úmyslně odjet. Logiku této úvahy postrádám.
V hotelu jsem byl následně ubytován v pokoji, který, jak jsem ráno zjistil, měl balkon otočený na staveniště, kde od cca 7:00 do 16:00 pracovala těžká technika. Když jsem se pokoušel na recepci hotelu pokoj vyměnit, bylo mi oznámeno, že má cestovní agentura (Čedok) pokoj objednala s vědomím, že je situovaný na stavbu, a proto mi ho nemůže vyměnit. Následně jsem problém řešil telefonicky opět s paní Kafkovou, kterou jsem upozornil, že pokoj nad staveništěm ve smlouvě nemám a zaslal jsem ji video situace pod mým balkonem. Ta mi následně sdělila, že výměnu pokoje není schopna zajistit a vše předává „do kanceláře“. Včetně videa. Pokoj mi byl nakonec vyměněn po 3 nocích i dnech strávených „na stavbě“. Na snahu o reklamaci mi odpověděli, že vše bylo z jejich strany v pořádku. Nepřímo mi sdělili, že mi nevěří a že nečtu všeobecné podmínky jejich kanceláře.
Čedok jsem dosud považoval za seriózní cestovní kancelář, letošní zkušenost ale můj pohled mění.
Zajistit letenku, objednat taxi na převoz z letiště i objednat hotel jsem mohl bez pomoci Čedoku. Žádné další služby (delegát na místě, zajištění výletů apod.) Čedok nezajistil. Raději nepřemýšlím, jaký by měla dovolená průběh, kdybych se nebyl schopen domluvit anglicky.
V hotelu jsem byl následně ubytován v pokoji, který, jak jsem ráno zjistil, měl balkon otočený na staveniště, kde od cca 7:00 do 16:00 pracovala těžká technika. Když jsem se pokoušel na recepci hotelu pokoj vyměnit, bylo mi oznámeno, že má cestovní agentura (Čedok) pokoj objednala s vědomím, že je situovaný na stavbu, a proto mi ho nemůže vyměnit. Následně jsem problém řešil telefonicky opět s paní Kafkovou, kterou jsem upozornil, že pokoj nad staveništěm ve smlouvě nemám a zaslal jsem ji video situace pod mým balkonem. Ta mi následně sdělila, že výměnu pokoje není schopna zajistit a vše předává „do kanceláře“. Včetně videa. Pokoj mi byl nakonec vyměněn po 3 nocích i dnech strávených „na stavbě“. Na snahu o reklamaci mi odpověděli, že vše bylo z jejich strany v pořádku. Nepřímo mi sdělili, že mi nevěří a že nečtu všeobecné podmínky jejich kanceláře.
Čedok jsem dosud považoval za seriózní cestovní kancelář, letošní zkušenost ale můj pohled mění.
Zajistit letenku, objednat taxi na převoz z letiště i objednat hotel jsem mohl bez pomoci Čedoku. Žádné další služby (delegát na místě, zajištění výletů apod.) Čedok nezajistil. Raději nepřemýšlím, jaký by měla dovolená průběh, kdybych se nebyl schopen domluvit anglicky.
Vložit odpověď