Za Cestolino se připojujeme k výzvě #NerusteZajezdy. Podpořte i vy cestovní kanceláře svou trpělivostí a důvěrou.
Aktuálně jsou cestovní kanceláře a agentury zavalené dotazy a požadavky klientů. Máte pocit, že se vám dostatečně nevěnují, nereagují na vaše dotazy nebo se nemůžete dovolat? Jsou totiž nyní v poměrně složité situaci a řeší prioritně tyto případy:
Klienty, kteří jsou na dovolené v zahraničí
Musí se postarat o jejich bezpečný návrat. Někteří nejsou v ohrožení a jsou na „normální“ dovolené, někteří údajně v preventivní karanténě, někteří na cestě domů.
V těchto chvílích se ukazuje, jak dobrý nápad je jet na dovolenou s cestovní kanceláří, která má ze zákona povinnosti vůči svým klientům. Nechtěl bych teď být v zahraničí individuálně, zavřený v hotelu v karanténě a zařizovat si cestu domů…
Klienty, kteří měli odcestovat v nejbližších dnech
Ti samozřejmě na dovolenou neodcestují, cestovní kanceláře s nimi řeší změnu zájezdu, případně jeho zrušení. Klienty budou pravděpodobně řešit podle data odjezdu, nezoufejte, určitě se na vás postupně dostane.
Nespadáte do předchozích skupin?
Vyčkejte, prosím, než se vám cestovka nebo agentura ozve. A možná řešíte jedno ze dvou dilemat…
Stornovat zakoupený zájezd?
O tom se hojně diskutuje. Nikdo neví, jaká bude situace za měsíc nebo tři. Možná se uklidní a vy si užijete Egypt nebo Řecko úplně bez rizika. Možná ne. Ke které hypotéze se přikloníte je zcela na vás. Dobré je vědět následující… Na stránkách kanceláře Holubová advokáti s. r. o. najdete článek Musí cestovka po zrušení zájezdu vracet účtované storno? Vyplývají mi z něj dva závěry, když nyní zájezd stornujete:
a) Situace se uklidní a zájezd se bude normálně realizovat, vy jste zaplatili storno poplatek a tím je to vyřešené.
b) Situace se neuklidní a zájezd nebude možné realizovat, pak si přečtěte čtvrtý odstavec v článku, kde se píše o bezdůvodném obohacení. Teoreticky by vám CK měla storno vrátit. Zároveň tam je i pátý odstavec, kde se píše o mimořádné situaci... Takže jaká bude nakonec praxe, těžko říct.
Raději se snažte s cestovní kanceláří vyjednat individuálně jiný termín zájezdu a hlídejte si termíny a výše storno poplatků.
Objednat zájezd?
Cestovní kanceláře se snaží přizpůsobit situaci a klientům nabízí různé akce nebo připojištění, která umožní změnu zájezdu bez poplatku, viz přehled.
Proč si objednat zájezd u cestovní kanceláře?
V posledních dnech se ukázala obrovská výhoda cestovních kanceláří, respektive zájezdů, jsou vydefinované v Občanském zákoníku a cestovní kanceláře se jím musí řídit. Tento příklad ilustruje jednoznačné výhody:
a) Klient si zakoupil zájezd na Autosalon 2020 v Ženevě (letenka, transfer z/na letiště do hotelu, ubytování v hotelu, vstupenka na autosalon) u cestovní kanceláře. Autosalon byl později zrušen. Zájezd tedy nebylo možné uskutečnit bez významných změn a klient můžete odstoupit od smlouvy bez úhrady storna.
b) Klient se rozhodl vydat se na Autosalon 2020 v Ženevě individuálně, zakoupil si letenku, zaplatil ubytování v hotelu a vstupenku na autosalon. Autosalon byl později zrušen. Peníze za vstupenku na autosalon pořadatel klientovi vrátí. Klient mohl letenku a ubytování využít, nebo je nechat propadnout.
Solidní cestovní kanceláře se o své klienty vždy postarají. Když je nejhůř a dostanou se do problémů, jsou pojištěné proti úpadku a klient netratí. Navíc v ČR existuje i Garanční fond, který slouží k dozajištění pro případ, kdy limit zákonného zajištění nepostačuje ke kompenzaci úpadkem cestovní kanceláře dotčených nároků zákazníků. Není se tedy čeho obávat.
Vracím se zpět k výzvě #NerusteZajezdy, sdílejte tento text a pomozte cestovnímu ruchu přestát krizi.
Komentáře
Chtěla jsem přesunout termín,ale napsali mi,že to bude již za cenu aktuální v daném termínu. Nebudu jim doplácet další tisíce. Takže mu vrátí peníze. Jsem solidární,ale nejsem blbá.
A jak je to s dovolenou objednanou přes německé cestovky. Prý musím použít storno.
Od které cestovní kanceláře máte koupený zájezd?
Zaplatil jsem CK Fischer zalohu jsem duchodce a nepojedu nikam. Dostanu zalohu zpet?
Je mi 66roků,měla jsem s vnučkou odletět 19.6.2020 přes Invii na Ischii.V dubnu jsem zájezd objednaný v únoru,zrušila.Musela jsem zaplatit 10000kč storno poplatek.Pokud se zájezd nebude realizovat jak se mohu domáhat vrácení storno poplatku?Alena
Komentáře mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé
Přihlaste se nebo si vytvořte profil ve formuláři níže. Stačí napsat Váš komentář a zadat e-mailovou adresu pod kterou se chcete registrovat. Následně Vám pošleme na e-mail potvrzovací odkaz, kterým registraci dokončíte a vložený komentář se zveřejní.